Recension: Atlas Reactor – Turordningsbaserad underhållning

Stil
75
Innehåll
80
Känsla
60
Variation
85
Läsarbetyg0 Betygsätt
0
77
Turordning

Atlas Reactor, Producerat av Trion Worlds kom säkert till som ett resultat av hur populära spel som League of Legends och DOTA blivit. Men istället för att bara göra ett eget MOBA, eller Multiplayer online battle arena. Så tog man bort realtids elementet och ersatte det med ett turordnings baserat system som bäst kan liknas vid det som finns i X-Com-serien. Spelet är gratis att spela och man får tillgång till ett urval av karaktärer som kallas freelancers i spelet. Vilka Freelancers du har tillgång till ändras från vecka till vecka. Vill du istället ha tillgång till alla kostar det cirka 300 kronor. Men då har utvecklaren lovat att alla framtida Freelancers också kommer att vara gratis.

En match består av två lag med fyra spelare och alla spelare planerar sina handlingar samtidigt. För att undvika att varje runda tar för lång tid har man tjugo sekunder på sig att planera sitt drag den rundan. Detta kan vara vem men attackerar eller vart man ska gå.  Sen är det bara att hoppas man läst av vad motståndarna planerat rätt och se det hela spelas ut. Varje match tar slut efter 20 rundor eller när ett lag lyckats knocka ut fem stycken motståndare. Detta håller matcherna korta, runt 20 minuter i snitt och det känns inte allt för hemskt om man hamnar i en dålig match.

Spelet finns på Steam till PC och går att spela på en lite äldre dator tack vare turordning systemet. Det gör att allt inte behöver flyta perfekt.

Prenumerera
Meddelande om
guest

0 Kommentarer
Citerad feedback
Visa alla kommentarer
0
Vi vill gärna höra dina åsikter. Kommentera nedanför!x
()
x