Det här är ett spel av typen ”gissa vad dina medspelare tänker göra”. Spelplanen består av tre näringskedjor: Morot – hare – varg, fluga – groda – igelkott och ost – mus – katt. Genom att spela ett av sina kort på rätt plats på brädet ska man förhoppningsvis få så mycket att äta (alltså poäng) som möjligt, och undvika att bli uppäten av någon annan. Om det finns många morötter vill du så klart spela ut en kanin, men det kanske alla andra vill också? Eller så räknar du med att det blir många kaniner, och därför spelar du ut din varg istället. Men om alla de andra tänker likadant – då blir det ju inga kaniner att äta!

Det här är ett klurigt, snabbt och beslutsångestframkallande spel, som jag ändå inte blir helt såld på. Det kan nog duga som filler någon gång då och då, men det känns inte som att det håller för alltför många spelomgångar. Rekommenderas från åtta år, men det ska nog vara ganska härdade åttaåringar som inte blir ledsna när deras kanin blir uppäten av storasysters varg!

Beslutsångest80
Tankeläsning75
Familjefrid15
Variation10
Läsarbetyg0 Betygsätt0
45