Skövdeföretaget Tarhead Studio är på GDC för att hitta en amerikansk distributör för deras spel Ruin. Spelkult fick en pratstund med vd Emil Helge och vice-vd Martin Eriksson.

Enligt Helge har intresset för Ruin varit stort. Redan vid förra GDC fick de klart för sig att konceptet till Ruin var starkt nog för att bygga på. Sedan dess har företaget med 15 anställda jobbat med att få kärnan till spelet klart till årets mässa.

Martin Eriksson berättar att de fått bra kontakt med amerikanska företag och ser fram emot att få höra vad övriga besökare på mässan har att säga. När mässgolvet öppnar på onsdag, så är Tarhead Studio en av de många hundra speltillverkarna som visar upp sig för gräddan av spelbranschen i världen.

Du kan se det nysläppta demot från spelet här

https://www.youtube.com/watch?v=4b8Lz7onbCY

Vill du kontakta Joacim Mattisson för uppslag från GDC? Enklast gör du det genom LinkedIn.

Reporter: Joacim Mattisson
Redigering: Daniel Roos
Musik: Martin Lindh