I det nya medlemssystemet tilldelas varje kund en unik Avatar (karaktär) i klassisk Pixel Art-stil. Avatarerna har utbytbar utrustning, med möjlighet till över en miljard kombinationer. Precis som i rollspel likt Drakar & Demoner har Avatarerna olika färdigheter, i detta fall Strength, Dexterity, Charm, Holy och Wisdom. Värdena kommer från den typ av artiklar som införskaffas, vilket medför till att varje Avatar blir unik, och ligger till grund för ens tilldelade roll. Warrior, Rogue, Charmer, Healer eller Wizard? Köpmönstret avgör! I takt med att man stiger i Level (rang) gör ens Avatar detsamma. En gång i tiden kan man ha varit en simpel Apprentice, men med tiden nått titeln Voidwalker, Necromancer eller varför inte Master of the Elements?

Precis som i dagens TV- och datorspel är det också möjligt att låsa upp Achievements, symboler för prestationer som har utförts av användaren. Med över 300 Achievements, och fler under utveckling, har målsättningen varit att premiera alla typer av kunder. Från kunden som gärna köper många action-spel ( Ballistophiliac), den hälsomedvetne (Beach 20XX), Star Wars-fantasten (Reindeer Rampage) till den på resande fot (Commuter). Med denna Gameification engageras kunder i ett system som har anpassats efter att premiera återkommande kunder, inte nödvändigtvis de med hög omsättning – så som i traditionella medlemssystem

Varje Achievement ger XP, kort för Experience Points, vilket bidrar till att gå upp i Level. Liksom det rent estetiska har Level-systemet tagit inspiration från klassiska japanska TV-spel. Utöver Achievements får man givetvis XP för var krona spenderad. En högre Level innebär större rabatter på sortimentet, lägre fraktavgifter, ny utrustning till din Avatar mm.

Givetvis kan man också skryta om sina bedrifter genom att lägga till vänner och jämföra sig i olika former av topplistor. Dessa går att filtrera på ens favoritbutik, kunder som är inloggade för tillfället, vem som tagit flest Achievements de senaste 30 dagarna mm.

Ytterligare funktioner är under utveckling och sjösätts under Q1 2016.